سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طنز:آینده احمدی نژاد،مونوریل و مترو

طنز:آینده احمدی‌ نژاد،مونوریل و مترو

محمود فرجامی در تهران امروز نوشت:

23/ 10/ 88: سرانجام و پس از ماه‌ها کشاکش بین دولت و شهرداری تهران، مقرر شد مترو به دولت واگذار شود. رئیس هیات دولت در مراسم ویژه‌ای که به این مناسبت تشکیل شده بود، مترو را پاره تن دولت خواند و به شورای عالی انقلاب فرهنگی دستور داد این روز افتخارآمیز را با عنوان روز ملی «ما می‌توانیم» در تقویم رسمی ثبت کند. 
29/ 12/ 88: رئیس‌جمهور که از روز ملی ما می‌توانیم تا امروز سرپرستی مترو را موقتابه عهده داشت به عنوان رئیس جدید مترو تعیین شد. رئیس جدید مترو در مراسم معارفه خود فاش کرد که روسا و مسئولان قبلی مترو تهران همگی رانت‌خوار بوده‌اند و بخش اعظمی از بودجه این سازمان صرف خرید تیله رنگی شده که مدارک آن نیز موجود است. 
9/ 5/ 89: در راستای طرح تحول انتقادی هیات امنای جدید مترو‌ تهران که متشکل از جمعی از وزیران و معاونان رئیس‌جمهور است تصویب کردند که کل بودجه مترو در صندوقی به نام «صندوق هدفمند مترو و مونوریل» واریز شود که رئیس مترو به هر میزان که مایل باشد و به هر نحوی که صلاح بداند قادر باشد تا بدون هیچ‌گونه نظارتی از آن برداشت و به طور هدفمند به مصرف برساند. 

24/ 9/ 89: سخنگوی مترو و مونوریل تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص ریزش هفت عدد از ستون‌های مونوریل در صادقیه، آن را حاصل توطئه برخی از خائنان داخلی دانست و گفت: نامه درخواست برف سنگین یکی از این افراد به مقصد ترکمنستان که ارسال‌کننده اصلی برف اخیر بود موجود است که در صورت لزوم منتشر خواهد شد. 
5/ 3/ 90: معاون مدیرعامل شرکت حمل و نقل بین‌المللی شهری مترو و مونوریل اعلام کرد به زودی با بهره‌برداری از خط 350 کیلومتری مونوریل تهران،‌این شهر لقب ما‌در مونوریل جهان را از آن خود خواهد کرد. وی این سخنان را در حاشیه مراسم ختم کشته‌شدگان حوادث اخیر که بر اثر قطع برق 36 ساعته در مترو تهران خفه شده بودند ابراز کرد. 
19/ 11/ 90: شرکت حمل و نقل فضایی بین‌المللی مونوریل و مترو تهران اعلام کرد تا اطلاع ثانوی مترو تهران تعطیل است. علت این امر، انتقال واگن‌های مترو به اراک جهت تبدیل آنها به واگن مونوریل عنوان شده است که با همت جمعی از نخبگان جوان به سرعت در حال انجام است. 
5/5/ 91: مراسم افتتاح فاز اول مونوریل تهران با موفقیت انجام شد. در این مراسم باشکوه مونوریل بهینه‌سازی شده، در مسیر آماده شده، به طول 73 متر حرکت کرد و در انتها مسافران به علت آماده نبودن پله‌ها با بالگرد نجات پیدا کردند. 
13/ 2/ 92:فروریزی مسیر 72 متری مونوریل تهران که در حال تکمیل بود به اغتشاشگران نسبت داده شد. سخنگوی شرکت چند ملیتی حمل و نقل فضایی مونوریل تهران و جهان ضمن اعلام این مطلب، ادعای سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر اینکه هر ماه، دو برابر خرج مونوریل پول گمشده است را خنده‌دار خوانده و در طول مدت باقیمانده کنفرانس خبری خود به آن خندید. 
2 /7/ 94:رئیس سازمان پزشکی‌‌قانونی تهران بزرگ، میزان تلفات ناشی از ساخت، ویرانی، دوباره‌سازی، انهدام و سایر عوارض جانبی مونوریل تهران را برابر با کل تلفات جاده‌ای کشور در سال گذشته دانست. 
23/ 10/ 98:در دهمین سالروز تاریخی واگذاری متروی تهران به دولت، رئیس این نهاد اعلام کرد از این پس به جای توسعه حمل و نقل ریلی شهری که هیچ جایگاهی در فرهنگ تاریخ ما ندارد، بودجه این نهاد به «بنیاد جهانی نفی هلوکاست و مترو» اختصاص می‌یابد که سالانه برگزار خواهد شد و در آن اندیشمندان بزرگی از سراسر جهان با صرف هزینه ایاب و ذهاب و هتل و گردش اصفهان و سوغات و پول توجیبی مکفی،‌ هلوکاست و مترو را بررسی می‌کنند.

» نظر