سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خودداری همسراحمدینژاد ازسخنرانی درجایگاه

خودداری همسراحمدی‌نژاد ازسخنرانی درجایگاه

خانم فرحی در اجلاس همسران سران جنبش عدم تعهد که روز گذشته به ریاست " سوزان مبارک " همسر رییس جمهور مصر برگزار شد ، در جایگاه حضور نیافت و از صندلی خود درباره موضوع اجلاس سخنانی ایراد کرد.

" اعظم السادات فرحی " همسر محمود احمدی نژاد امروز (دوشنبه ) در اجلاس سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد ( فائو) در رم ایتالیا شرکت  خواهد کرد .

به گزارش عصر ایران ، خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی از این اجلاس ،خانم فرحی را " بانوی اول " ایران خطاب کرده و درباره حضور وی در این اجلاس می نویسد  :" بانوی اول ایران که تا کنون کمتر در مجامع عمومی حاضر شده و سخنرانی داشته است ، قرار است در اجلاس فائو در رم که درباره مبارزه با پدیده گرسنگی در جهان است حضور یابد  ".

این خبرگزاری می نویسد : " خانم اعظم السادات فرحی تا کنون کمتر به همراه همسرش در مجامع عمومی حاضر شده و به نظر می رسد این نخستین حضور او در یک اجلاس بین المللی باشد ".

خانم فرحی برای شرکت در اجلاس همسران سران کشورهای عدم تعهد روز یکشنبه وارد شهر رم شد . آسوشیتد پرس درباره پوشش همسر رییس جمهوری ایران می نویسد : " خانم فرحی با پوشش چادر سیاه مورد توجه خبرنگاران و شرکت کنندگان اجلاس رم قرار گرفته است . "

خانم فرحی روز گذشته در حاشیه نشست همسران سران جنبش عدم تعهد در رم با " فوزیه یوسف رضا گیلانی " همسر نخست وزیر پاکستان دیدار کرد . در این دیدار دو طرف ضمن تشریح وضعیت زنان در کشورهای متبوعشان بر ضرورت ارتقای همکاری های دو کشور در امور زنان تاکید کردند .

در این دیدار خانم فرحی با تشریح وضعیت زنان در ایران  ضمن اشاره به اینکه 65 درصد از ورودی دانشگاه ها را زنان و دختران ایرانی تشکیل می دهند افزود : جمهوری اسلامی ایران از حقوق زنان در همه زمینه ها دفاع می کند .

بنا به گزارش خبرگزاری رسمی ایتالیا ( آنسا) ، خانم فرحی در اجلاس همسران سران جنبش عدم تعهد که روز گذشته به ریاست " سوزان مبارک " همسر رییس جمهور مصر برگزار شد ، در جایگاه حضور نیافت و از صندلی خود درباره موضوع اجلاس سخنانی ایراد کرد.

همسر محمود احمدی نژاد در این نشست با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران الگویی برای مبارزه با گرسنگی  گفت : با توجه به آموزش های دینی و وجود ارزش های اسلامی در ایران ، امنیت غذایی تقریبا برای همه خانواده های ایرانی تصمین شده است .

بنا به گزارش شبکه تلویزیونی " اسکای 24 " ایتالیا خانم فرحی در سخنان خود خواستار تعهد کشورهای جنبش عدم تعهد به رسیدگی به وضعیت گرسنگی کودکان فلسطینی در غزه شده است .

سفر خانم فرحی به ایتالیا و شرکت او در اجلاس فائو مورد توجه رسانه های ایتالیایی و شبکه های خبری و مطبوعات قرار گرفته است و سایت های خبری شبکه های تلویزیونی همچون"  فاکس نیوز" و " ام اس ان بی سی " و شبکه های خبری ایتالیا گزارش هایی را درباره حضور همسر رییس جمهوری ایران در این اجلاس منتشر کرده اند .


» نظر