سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روسیه:نیروگاه بوشهر،شایدوقتی دیگر!

روسیه:نیروگاه بوشهر،شایدوقتی دیگر!

روسیه روز دوشنبه، مجدداً از به تأخیر افتادن افتتاح نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل «آینده»، به نقل از رویترز، سرگئی اشماتکو، ‌وزیر انرژی روسیه گفت: «راه‌اندازی نیروگاه بوشهر تا پایان سال انجام نخواهد شد» و افزود: «مهندسین ما در حال رفع نقص‌های فنی می‌باشند».

وزیر انرژی روسیه در فوریه گفته بود نیروگاه بوشهر تا پایان سال 2004 میلادی افتتاح می‌شود، ولی در حال حاضر وجود نقص‌های فنی را علتی برای این تأخیر می‌داند. او گفته است که روسیه قصد دارد این نیروگاه را بدون کم و کاست به ایران تحویل دهد.

بنابراین گزارش، دیمیتری مدودوف، رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه بعد از ملاقات با همتای آمریکایی خود، باراک اوباما، در سنگاپور گفت که مسکو در مورد نوع رابطه ایران با جامعه بین‌الملل در زمینه برنامه هسته‌ای خوشحال نیست.

روسیه قول داده بود اواخر سال 2007، نیروگاه بوشهر را تکمیل کند، البته واشنگتن و مسکو هر دو اعتقاد داشتند ایران به هیچ‌وجه به تکنولوژی غنی‌سازی اورانیم نیاز ندارد. روسیه بعدها اعلام کرد نیروگاه بوشهر را تا پایان سال جاری میلادی با هزینه‌ای حدود یک میلیارد دلار به ایران تحویل دهد.

روسیه می‌گوید این نیروگاه برای اهداف صلح‌آمیز تأسیس می‌شود و به هیچ وجه قابلیت تولید سلاح هسته‌ای را ندارد.

مشخص نیست در حالی که روسیه برای ساخت یک نیروگاه دست‌کم بیش از 5 سال تأخیر به ایران تحمیل کرده، ‌چگونه می‌تواند طرف قرارداد مناسبی برای دریافت اورانیم غنی‌شده ایران و بازگرداندن اورانیم غنی‌شده‌تر باشد!

» نظر