سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سخنان همسر احمدینژاد در ایتالیا+عکس

سخنان همسر احمدی‌نژاد در ایتالیا+عکس

«اعظم السادات فرحی»، در این نشست که به ریاست «سوزان مبارک»، همسر رئیس‌جمهوری مصر برگزار شد، از ایران به‌عنوان الگویی برای مقابله با گرسنگی یاد کرد

«اعظم‌السادات فرحی» همسر محمود احمدی‌نژاد، یکشنبه در اجلاس همسران سران کشورهای غیرمتعهد در رم شرکت کرد.

این اجلاس با عنوان «امنیت غذایی و نقش زنان در دسترسی به منابع» به ریاست با سوزان مبارک همسر حسنی مبارک، رییس‌جمهور مصر که ریاست دوره‌ای غیرمتعهدها را برعهده دارد، برگزار شد.امروز زنان فقط 10 درصد اعتبارات مالی و دو درصد از زمین قابل کشت را در اختیار دارند؛ در حالی که مسئول نصف تولید جهانی غذا هستند. 

سوزان مبارک در این اجلاس در رابطه با دسترسی هرچه بهتر زنان به ذخایر تولیدی صحبت کرد. هم‌چنین در پانل اول این اجلاس سوزان مبارک، آقای نانایو اف نوانزه رییس ایفاد و خانم حافظ غانم معاون دبیرکل فائو سخنرانی کردند. این پانل تجربه‌های گوناگون جهانی به منظور تضمین دسترسی زنان به زمین و اعتبارات مالی برای کاهش گرسنگی در جهان را بررسی کرد. 


بر اساس این گزارش، از برنامه‌های این اجلاس هم‌چنین برگزاری نشست مطبوعاتی در "اتاق ایران" واقع در مقر فائوست.

همچنین به گزارش ایلنا به نقل از شین‌هوا، «اعظم السادات فرحی»، در این نشست که به ریاست «سوزان مبارک»، همسر رئیس‌جمهوری مصر برگزار شد، از ایران به‌عنوان الگویی برای مقابله با گرسنگی یاد کرد و گفت که سیستمی که در کشور وی پیاده می‌شود، با استفاده از آموزه‌های دینی امنیت غذایی را برای تمامی خانواده‌ها تضمین می‌کند.

وی در ادامه از وضعیت بحرانی گرسنگی کودکان غزه ابراز تاسف کرده و از کاپیتالیسم به‌عنوان منبع قحطی و گرسنگی انتقاد کرد.

فرحی در حالی در این نشست شرکت کرد که احمدی‌نژاد در نشست جهانی سازمان کشاوزی و غذای سازمان ملل متحد درباره امنیت غذایی حاضر نخواهد شد.

 


» نظر