سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیستم‎های تبرید با کندانسور آبی

 

سیستمهای تبرید با کندانسور آبی
*سیستمهایی که از کندانسورهای آبی استفاده میکنند به دو دسته تقسیم میشوند: 1) سیتمهای دفع آب، 2) سیستمهای با گردش مجدد آب، در سیستمهای دفع آب معمولاً آب خنک‏کن از آب شهر تأمین میشود و پس از عبور از کندانسور به فاضلاب تخلیه میشود.
*در حالی که در سیستمهای گردش مجدد، آب خروجی از کندانسور به برج خنککن رفته، در آنجا تا دمای ورودی کندانسور خنکشده و مجدداً از داخل کندانسور عبور می‏کند. در مواردی که آب کندانسور به فاضلاب تخلیه میشود، وفور آب فاکتورهای اساسی در تعیین مقدار آب عبوری به ازای واحد بار حرارتی کندانسور می‏باشند. به طور کلی موازنه اقتصادی بین هزینه‏های آب و ظرفیت به این ترتیب است که دبی 025/0 لیتر بر ثانیه به ازای هر کیلو وات ظرفیت تبرید را تجویز مینماید. هزینه زیاد آب همراه با محدودیت وجود شبکههای فاضلاب و منابع آب فصلی، در خیلی از مناطق، سیستمهای فاضلابی را به ظرفیت‏های کوچک محدود نموده است.
*هنگامی که آب خنککننده در کندانسور جریان مییابد، بایستی قدرت لازم برای جریان آن را در تعیین دبی آب، مد نظر قرار داد. تجربه نشان میدهد دبی 045/0 تا 06/0 لیتر بر ثانیه به ازای هر کیلو وات بار کندانسور، اقتصادیترین موازنه بین توان لازم کمپرسور و پمپ را فراهم مینماید. در مواردی که آب لازم برای سیستم فاضلابی از چاه یا بعضی منابع دیگر نظیر رودخانه، دریاچه، استخر و غیره تأمین میشود برای تعیین دبی بهینه آب، هزینه آب و توان لازم پمپ در نظر گرفته میشوند.

» نظر